Popüler Yayınlar

About Me

Otomobil Sevdalisi
Hoşgeldiniz ... Otomobil Sevdalisi Herkesi Siteme Bekliyorum Yerli Yabanci Otomobil Fiyatlari Tasarim Bilgileri Otomotiv Sektörüyle İlgili Güncel Bilgiler ve Otomobil ile Aradığınız Her Türlü Yeni Bilgilerle Karşınızdayız ...
Profilimin tamamını görüntüle
auto backlink

Mercedes SL Genel Özellikleri

19 Mart 2012 Pazartesi

     Mercedes'in efsanevi iki kişilik sporcusu
SL, üretiminin 60. yılında yenilendi.Tarihinde
ilk kez tümüyle alüminyumdan üretilen araç,
bu sayede daha iyi performans ve tüketim
değerlerine imza atacak.  Öncüsünden 50 mm daha uzun
olan otomobil tarihinde ilk kez tümüyle
alüminyumdan üretildi.Bu sayede 140 kg hafifleyen yeni SL, daha iyi performans  ve tüketim değerlerine
imza atacak. 
Geniş ızgaralı ve büyük farlı yeni bir yüze
kavuşan SL, geniş çamurlukları ,uzun burnu
ve kısa tampon tekerlek mesafesi ile geleneksel roadster tasarım detaylarını sürdürüyor.Mercedes SL
500'ün 4663 cc'lik yeni V8 motoru, öncüsünden 0.8 lt daha küçük olmasına rağmen, 435 beygir güç ve 700
Nm tork üretirken fabrika verilerine göre eski motora kıyasla yüzde 22 daha az yakıt tüketiyor.350'nin yeni
V6 motoruysa 3499 cc hacimden 306 beygir güç ve 370 Nm tork üretiyor.

Hibrid Toyota Prius Modeli

     Çalışma prensibi gibi konulara değindikten sonra iki tane hibrid otomobilin özelliklerini sizler için bir araya getirelim istedik. Bunlardan ilki Toyota'nın Prius Hybrid modeli. Bu araca firma "Gezegenin en sevdiği otomobil" adını verdi. Hybrid Synergy Drive adı verilen özel bir teknolojiyi içeren Toyota Prius Hybrid'ta iki elektrikli motor yer alıyor. Sınıfında yer alan diğer modeller arasında da önemli bir konumda olan Toyota Prius Hybrid, EV mod desteği sayesinde yanlızca elektrik motoruyla aracı sürme imkanı tanıtığı gibi aynı zamanda hızlanma işlemini de bu motor sayesinde gerçekleştirebiliyor.
1798 cc'lik benzinli motor
 hacmine sahip araçta elektrikli motorun maksimum gücü 82 PS seviyesinde. Ayrıca yine bu manyetik tipli elektrikli motor maksimum 207 Nm tork üretiyor. 10.4 saniye içerisinde 0 ile 100 km arası hızlanma süresini tamamlayabilen otomobil en fazla 180 km / sa hız yapabiliyor. Aracın boyutları ise 1745 mm x 4460 mm x 1490 mm. (En x boy x yükseklik) 45 litrelik yakıt deposu, 2700 mm'lik dingil mesafesine ek olarak bagaj hacminin de 446 litre seviyesinde olduğunu detaylar arasında belirtmekte yarar var.
Araç hakkında daha detaylı bilgi için firmanın web sayfasını ziyaret edebilirsiniz: http://www.toyota.com.tr/cars/new_cars/prius/index.aspx

Hibrid Otomobil Nedir ?

Otomobil sektöründe özellikle son birkaç yıldır çok sık duymaya başladığımız teknolojilerden biri de hibrid. Bu tarz otomobillerin tanımını kısa ve öz bir şekilde yapacak olursak; benzinli ve elektrikli motorların beraber sunulduğu bu otomobiller benzinli araçlara göre birçok fayda sağlıyor. Bunlardan ilki elbette çevre kirliliği. Bu tip araçlar çevreyi daha az kirletiyor ve zarar veriyor. Aslında sağladığı en büyük yararlardan biri bu.
Şimdilerde birçok firma ciddi anlamda hibrid otomobil pazarından pay almak için çeşitli yollara başvuruyor ve yeni araçlar hazırlayarak, ilerleyen yıllar için hibrid teknolojili otomobillerin gelişimi için katkı sağlıyorlar. Bu kavramın ve bu teknolojiyi kullanan araçların hayatımızın ilerleyen yıllarında büyük bir yer kaplayacağı da ortada.

Hizli Otomobil Kullanma

      İngiltere'de hazırlanan bir anket, hız tutkunu gençlerin yüzde 75'inin yanındaki koltukta oturan sevgili veya arkadaşını etkilemek için bunu yaptığını gösteriyor.

Araştırmayı yapan İngiliz Hükümeti'ne bağlı trafik kontrol grubundan bir yetkili, "Gençler hız yaparak hayatlarını tehlikeye attıklarını umursamıyor bile. Tam tersine aşırı hızdan yakalanıp ceza yemek onlar için bir prestij gibi görülüyor. Arkadaşlarına anlatarak hava atacakları bir gurur kaynağı olduğunu düşünüyorlar" dedi.

-Bilim her zaman gerçekçiliğiyle övünse de sosyal konularda daima sınıfta kalmıştır. Hızlı araba sürmek kimileri için arkadaşlarına ve sevgililerine hava atmaktan ibaretken kimileri için bir yaşam tarzıdır. 20 km hızla giderken kaza yaparak 6 metre yükseklikteki köprüden tepetaklak uçmuş biri olarak( efendim memnun olmadığınız yol varsa itinayla uçulur çünkü işe yarıyor devlet eli mahkum yolu yeniliyor(!)) suçu hız yapmakta değil yollarda buluyorum. Devletimizin ve polislerimizin de çok yanlış politikaları var bu konuda:

1) Yasaklar daima çekicidir ve insanlar yasakları delmeye uğraşır,hele Türk insanı. Bırakınız hız yapmayı polislerimiz cam filmi yaptıran jant taktıran arabasını yere yaklaştıran insanlara bile ceza kesiyor.

2) İnsanların hızlı araç kullanmasını engellemek adına devletin kontrolünde legal yarış pistleri açılabilir. Bu pistler sadece drag yarışlarında kullanılmak üzere değil siyah tampon üstü doğan görünümlü şahin sahibi gençlerimizden Ferrarisi olanlara kadar açık tutulmalı ama araçlar motor hacimlerine göre pistin değişik alanlarında toplanarak kategorize edilmelidir. Masraflı olur demeyiniz,her sene yenilenen yollarımız bir sene geç yenilense kimse birşey kaybetmez. Kaldı ki hız tutkusunu tatmin etmiş insanlar sayesinde belki de trafik kazaları azalır.

3) Hız limitleri yeniden düzenlenmelidir. Misal Kayseri-Ankara yolu çift gidiş dönüş olmasına ve neredeyse dümdüz olmasına rağmen hız limiti 90da kalıyor. Yahut 4 şeritli Eskişehir yolu. Dümdüz ve çift şeritli yollarda hız limiti 120'ye çıkartılmalı, şehir içindeki çok şeritli yollarda ise trafik yoğunluğunu azaldığı akşam saatlerinde hız limiti 120'ye çıkartılmalıdır. Mevzusu geçen Ankara-Eskişehir yolunun en sol şeridinde gece saatlerinde 160 km hızla rahatlıkla seyahat edebildiğiniz gibi yavaş gittiğiniz için korna seslerine maruz bile kalabilirsiniz.

4)Bu gidişle devletin bu 3 öneriyi dikkate almasına gerek kalmayacak çünkü uçuk benzin fiyatları insanları frenletiyor. Yarın bir gün benzin fiyatı 5 ytl olursa hükümetimiz bu tarz bir açıklama yaparsa şaşırmayınız. Teşvik amaçlı elektrik zammı açıklamasından sonra her türlü açıklama meşrulaşmıştır(!)

-Bu konu aynı sigara yasağı gibi. Yasaklarla insanların isteklerini bastırdıkça daha da ters tepiyor. İnternette yakaladığım şu foto sanırım bu konuda kısmen bile olsa doğruluk payım olduğunu kanıtlıyor:

Not: Siz siz olunuz sevgiliniz, arkadaşlarınız ve sevdikleriniz yanındayken hız yapmayınız. Sonuçta sadece kendi canınızdan sorumlu olmuyorsunuz. Aynı durum kalabalık yollarda hız yaparken de geçerlidir. Yazının da hıza teşvik etmek gibi bir kaygısı yoktur. 3 saatlik yolu her hafta en az 5 saatte gitmek zorunda kalan bir bireyin isyanından ibarettir.
tr-oto.blogspot.com

Chevrolet Aveo HB Özellikleri

    Swiss émigré Louis Chevrolet tarafından 1911 yılında kurulan firma, Dünyanın en köklü otomotiv markalarından biri olup otomotiv sektörüne yön veren ve tarihe iz bırakan başarılı modellere imza atan Amerika’nın büyük otomobil markası Chevrolet, Türkiye’nin en dinamik en haraketli olan B segmentinde satışa sunmuş olduğu Aveo, Chevrolet Corvette modelini tasarlayan ekip tarafından sıfırdan tasarlanmış olup yenilikçi tasarım anlayışı ile, Onu tercih eden kullanıcısının ihtiyaç ve beklentilerini üst seviyeye taşımak için tamamen yenilenerek günümüzdeki en son halini almıştır.

      Test aracını Chevrolet Merkezinden teslim almaya gittiğimde, Markanın gücünü ,Markaya yön veren kişilerin araçları en ince detayına kadar bilmesi normal kullanıcının dikkatini çekmediği konuları bilinçli bir şekilde sunması ve Marka’nın hizmet kalitesini farkettim. Aracın dış görünümü, İç dizaynını teknik verilerini sürüş konforu ve performansını gözlemledim. Sürüş boyunca çevremde merakla insanların aracı incelediklerini, Aracın merak uyandıran ve bulunduğu yerde fark edilen bir araç olduğunu farkettim.


 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...